המסע מתחיל בצעד הראשון. בוא/י נדבר.

הצעד הראשון להחלמה מתחיל כאן

    בדרך לגמילה מאלכוהול

    האלכוהול ידוע כחומר שנמצא במשקאות שונים: יינות, בירות, קוקטיילים ומשקאות חריפים יותר. רבים נוהגים לשתות מדי פעם בירה או ללגום כוס יין ואפילו לתפוס ראש כאשר הדבר מתאפשר. כל עוד מדובר על מצב נשלט שלא מתרחש חדשות לבקרים, אין כל בעיה לצרוך קצת אלכוהול במסגרת אירועים חברתיים, ישיבה בברים או בבית עם חברים.

    הבעיה מתחילה כאשר האלכוהול הופך לפתרון לבעיות שונות, דיכאון, כעס, התמרמרות או חוסר יכולת להתמודד עם כישלונות במהלך החיים. האלכוהול בעל השפעה ש"משככת" את הכאב, גורם לשכחה זמנית. רבים בוחרים לצרוך אלכוהול כדי "לברוח": מדאגות חייהם, אם כי הם אינם מביאים בחשבון את העניין שהאלכוהול עלול לגרום להתמכרות מהירה.

    צריכת אלכוהול בארץ

    התופעה של צריכת אלכוהול ברחבי הארץ מוכרת בשנים האחרונות וכיום ישנם מקרים רבים של אלכוהוליזם שההשלכות שנובעות מתופעה זו הן לא פשוטות ועשויות להיות הרסניות. במקרים רבים מוביל האלכוהול לפגיעה בחפים מפשע בעקבות תאונות דרכים, אלימות, קטטות בין בני נוער ועוד. קיימות גם השלכות אישיות רבות אשר משפיעות על משפחת האלכוהוליסט ועשויות להשפיע לרעה על ההתנהלות המשפחתית או הזוגית.

    המודעות למצב זה הביאה למבצעי הסברה שונים שמבוצעים על ידי משרד החינוך והרווחה. ההסברה בקרב בני הנוער והציבור בכלל היא בעלת חשיבות רבה, אך מה לא פעם הלחץ החברתי הוא שגורם לעליה הדרגתית בקצב השתייה של בני הנוער ומביא רבים מהם למצב של חוסר יכולת להתמודד עם החיים בלי האלכוהול.

    מהם התסמינים להתמכרות לאלכוהול?

    כאשר המטופל מאובחן כאלכוהוליסט ישנם תסמינים ברורים שחלקם נראים באופן חיצוני וחלקם פנימיים. ההתמכרות מאובחנת באופן קליני, ככל שקיימת סבילות לאלכוהול (העלאת המנה בכל שימוש). מבין תסמיני ההתמכרות שניתן להזכיר הם רצון בלתי נשלט לצרוך אלכוהול, שתייה בסתר, תסמינים גופניים המופיעים כאשר המכור נמנע מהשתייה (הזיות, בחילות, הזעות), נטייה לשכוח התחייבויות ושיחות (פגיעה בזיכרון), איבוד עניין בפעולות שונות כמו מטלות הבית או תחביבים, חובות כספיים או מריבות חוזרות ונשנות עם בני המשפחה.

    ישנם אלכוהוליסטים אשר במקביל להתמכרות שלהם לאלכוהול מצליחים לנהל חיי שגרה של עבודה או לימודים, לפחות בתחילת ההתמכרות. אך בסופו של דבר, האלכוהול גובה מחיר גבוה ולא מאפשר להם להתרכז במשימות שלהם, נוטל מהם את שיקול הדעת וגורם להם גם לבצע הפרות חוזרות ונשנות של חוקים ותקנות שונים מה שמביא לסילוק או השעיה שלהם. כמובן שמקרים כאלו הם בעלי השלכות חמורות.

    בעיות אישיות

    שתיינים רבים מוצאים את מקומם בין אלכוהוליסטים אחרים ויוצרים ריחוק מכל מה שאינו קשור לעולם השתייה. הם יכולים למצוא מכנה משותף עם אנשים במצבם ולא יקשיבו למי שינסה לגרום להם לחדול מן השתייה. השתייה מביאה במקרים רבים לפגיעה אנושה בחיים המשפחתיים והזוגיים, אי טיפול והקשבה לילדים ועוד דברים שרק יסבכו את המצב.

    הרצון להיגמל מגיע בדרך כלל מהמכור עצמו שחווה את הקשיים ומבין (בזמן שהוא פיכח) שהנזק הוא אדיר. פניה למסגרות גמילה מאלכוהול היא לא פשוטה, שכן ההודאה במצב לא תמיד קלה ולעיתים רבות המכור כלל לא יסכים להודות שהוא לא מסוגל להפסיק.

    מה קורה בעת גמילה מאלכוהול?

    תסמיני גמילה מאלכוהול כוללים הזעה מרובה, דופק מהיר, בחילות, הקאות, חוסר יכולת להירדם ואפילו הזיות ותחושות על גבי העור. לפעמים, קיימת חרדה אמתית לגבי האפשרות להצליח לשרוד ללא האלכוהול. לאחר שהתסמינים הגופניים חולפים ישנה עוד דרך ארוכה שצריך לעבור בכדי להיפטר מהתסמינים הפסיכולוגיים הרבים שמלווים את המכור.

    ניתן לקיים את הטיפול במסגרת קבוצתית וזה אפילו מומלץ שכן הקבוצה היא בעלת כוח והיא תשפיע באופן חיובי ותביא למחויבות כלפי התהליך.

    העדויות שלנו

    המסע מתחיל בצעד הראשון. בוא/י נדבר.

    הצעד הראשון להחלמה מתחיל כאן

      נוספים

      טיפול זוגי

      ייעוץ זוגי ייעוץ זוגי נועד לטפל בבני זוג אשר חווים קשיים העלולים להתרחש עקב סיבות שהיו קיימות והן צפות ומתגברות, עקב תקלות בלתי צפויות שמזעזעות את המערכת הזוגית הקיימת ומשפיעה עליה לרעה ועוד. אחוז הגירושין...

      המשיכו לקרוא >
      גמילה מסמים

      גמילה מסמים קשים או קלים סמים הם קבוצה של חומרים המשפיעים על ההתנהגות, על החשיבה ועל הבריאות ולכן הם אסורים על פי החוק. השימוש בסמים כמו הרואין, קוקאין, קריסטל מת ועוד גורמים לנזקים רבים: הם...

      המשיכו לקרוא >
      גמילה מאופיאטים

      מכון גמילה מאופיאטים מה הם אופיאטים? מדוברים בחומרים ממכרים שמבוססים על כדורי מורפיום. לרוב תוכלו למצוא אותם בכדורים אחרים שמטרתם לשכך את הכאבים. היום לא מעט אנשים מתמכרים לאופיאטים מכיוון שהוא מסייע להם להרגיש הרבה...

      המשיכו לקרוא >

      אנחנו מחכים לך.

      הצעד הראשון להחלמה מתחיל כאן, מלאו פרטים ונחזור בהקדם

        קידום אתרים ובניית אתרים