המסע מתחיל בצעד הראשון. בוא/י נדבר.

הצעד הראשון להחלמה מתחיל כאן

    גמילה מנייס גאי

    נייס גאי הוא סם שהחל כסם מסיבות קל יחסית, אך התגלה כחומר ממכר בעל השפעה הרסנית המפיל צעירים נורמטיביים, ולעתים גם מבוגרים, וגורם להתמכרות קשה ולאלימות.

    הנייס גאי הוא תערובת של עלים יבשים, עשבים וצמחים שרוססו באופן המחקה השפעה של סמים האסורים על פי החוק. על אף ההתייחסות אל הנייס גאי כאל קאנביס סינטטי, זהו חומר בעל השפעות הרסניות הרבה יותר מאשר הגראס והמריחואנה ולמשתמשים בו נשקפת סכנה חמורה הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך.

    גמילה מנייס גאי – חמישה דברים שחשוב לדעת

    השימוש בנייס גאי החל כשימוש חברתי במסיבות. במשך תקופה ארוכה החומרים הסינטטיים שמהם מיוצר הסם לא נכללו בין החומרים המסוכנים, ולכן הוא נמכר בגלוי בפיצוציות וברחובות ומכאן שמו, סמי הפיצוציות. בשנים האחרונות נאסרה מכירת הסם, אך במקומות רבים הוא עדיין זמין ונמכר לכל דורש.

    הנייס גאי מיוצר בטכנולוגיה כימית המחקה את מבנה הגראס והמריחואנה. הסם מורכב מחומרים סינטטיים רעילים היוצרים אפקט ממריץ בצורה גבוהה וקיצונית. השפעת הנייס גאי על המשתמש היא עוצמתית וחזקה הרבה יותר מאשר עישון חשיש או מריחואנה. בניגוד למריחואנה, למשל, שהשפעתה עשויה להימשך במשך כמה שעות, השפעת הנייס גאי קצרה ותחושת האופוריה שהוא מעניק למשתמש פגה מהר, לאחר כעשר דקות בממוצע.

    המשתמש המעוניין לחוות שוב את תחושת האופוריה חוזר על השימוש בסם שוב ושוב, הופך להיות תלוי בסם ומתקשה להפסיק את השימוש בו. כאשר השפעת הסם פגה, חווה המשתמש תופעות לא נעימות, בחילות, הזעת יתר, דופק מואץ, סחרחורת, כאבי ראש, חוסר שקט, הזיות, רעד בלתי נשלט ופגיעה בזיכרון ובתפקוד המיני.

    המכורים הכבדים לנייס גאי מוהלים את הסם במים ומזריקים אותו היישר לווריד. הזרקת הסם לווריד מסוכנת מאוד ועלולה לגרום לנזק מוחי, לקריסת מערכות, לאי ספיקת כליות, להתמוטטות גופנית ולעתים אף למוות.

    ההתמכרות לנייס גאי פוגעת בתפקוד היום יומי של המכורים. הם מתנתקים מהסביבה ומהחברה שלהם, מסתגרים בבית ובמקרים רבים הם נוטים לאלימות.

    טיפול וגמילה מסמי פיצוציות

    תהליך הגמילה מסם הפיצוציות נחשב לתהליך גמילה קשה, ולכן הוא חייב להתבצע בליווי של אנשי מקצוע מומחים בתחום. לטיפול המקצועי יש מספר מטרות, הבנת הגורמים להתמכרות, רכישת כלים מעשיים להפסקת השימוש וחיזוק הערכים והיסודות הפנימיים של המטופל שיעזרו לו לחיות חיים טובים ללא צורך בחומרים פסיכו אקטיביים.

    על בני המשפחה מוטלת החובה לעזור לצעיר המכור. כל הורה חייב לשים לב לשינויים המתרחשים אצל הילדים, גם אם הם נראים לכאורה כשינויים קלים ולא משמעותיים. אם אתם שמים לב לשינוי בצריכת המזון, בהיעדרויות ממושכות מהבית, בצורך בכספים למטרות לא מוגדרות ולשינויים במצב הרוח או בצורת הדיבור עליכם לפנות מיד לקבלת עזרה מקצועית.

    ב"אחרת מרכז החלמה", מתאימים לכל אחד תוכנית טיפול אינדיבידואלית כדי להחזיר אותו לחיים נורמטיביים ובריאים. אל תהססו לפנות אלינו, צברנו ניסיון רב ונדע איך לעזור לכם.

    העדויות שלנו

    המסע מתחיל בצעד הראשון. בוא/י נדבר.

    הצעד הראשון להחלמה מתחיל כאן

      נוספים

      גמילה מסמים

      גמילה מסמים קשים או קלים סמים הם קבוצה של חומרים המשפיעים על ההתנהגות, על החשיבה ועל הבריאות ולכן הם אסורים על פי החוק. השימוש בסמים כמו הרואין, קוקאין, קריסטל מת ועוד גורמים לנזקים רבים: הם...

      המשיכו לקרוא >
      גמילה מקוקאין

      לא פעם, התנסות תמימה בסם זה או אחר עלולה לגרום להתמכרות כבדה שקשה לצאת ממנה. זה קורה בעת צריכת סוגי סמים שונים, וביניהם גם קוקאין. הקוקאין, הנקרא גם קראק או קריסטל, נחשב לאחד הסמים...

      המשיכו לקרוא >
      בדרך לגמילה מאלכוהול

      האלכוהול ידוע כחומר שנמצא במשקאות שונים: יינות, בירות, קוקטיילים ומשקאות חריפים יותר. רבים נוהגים לשתות מדי פעם בירה או ללגום כוס יין ואפילו לתפוס ראש כאשר הדבר מתאפשר. כל עוד מדובר על מצב נשלט...

      המשיכו לקרוא >

      אנחנו מחכים לך.

      הצעד הראשון להחלמה מתחיל כאן, מלאו פרטים ונחזור בהקדם

        קידום אתרים ובניית אתרים