המסע מתחיל בצעד הראשון. בוא/י נדבר.

הצעד הראשון להחלמה מתחיל כאן

    בעיית ההתמכרות והשלכותיה – כיצד ניתן לטפל בה?

    התמכרות לסמים או לאלכוהול עלולה להרוס את חייו של האדם או של משפחתו. מכורים מרבים הורסים את חייהם בכך שהם ממשיכים לצרוך חומרים ממכרים גם כאשר חייהם המקצועיים והאישיים מסתיימים. זה אולי נראה כאילו הם מבזבזים את כל העבודה הקשה שלהם. אך האם מדובר במחלה או בהחלטה? ללא קשר לשורש הבעיה, סיוע מקצועי של מכון גמילה בזמן המאבק בהתמכרות יכול לעזור לכם או לאדם אהוב שנאבק בהתמכרות. אתם יכולים לדבר עם מישהו מהצוות המקצועי של מכון הוליסטי "אחרת" על השאלה אם התמכרות היא בחירה או לא, על תוכניות הטיפול למכורים ועל כל מידע אחר הקשור להחלמה מהתמכרות שעשוי להועיל לכם במסע שלכם.

    מהי התמכרות וכיצד מכון גמילה יכול לסייע לכם?

    התמכרות גורמת לפעולה מסויימת או לשימוש בחומרים ממכרים להרגל, מה שאומר שהמשתמש צריך יותר מהחומר או הפעילות כדי שתהיה לו אותה השפעה. בריאותו הנפשית והפיזית של אדם הופכת תלויה בחומר או בפעילות כאשר הם מפתחים סיבולת כלפיו. סימן ההיכר של ההתמכרות הוא התלות בסם או בפעילות הממכרת. התמכרות ידועה כמצב שמחייב את הסובלים להמשיך להשתמש למרות סיכונים ברורים. התמכרות היא הפרעה הכרוכה בחיפוש אחר סמים או התנהגות אובססיבית על אף ההשלכות השליליות שהמכור מזהה בעצמו.

    אילו סוגים של התמכרויות קיימים?

    אמנם ידוע שחומרים כמו אלכוהול וחומרים נרקוטיים עשויים להיות ממכרים, אבל זה פחות ידוע שדברים אחרים, כמו פורנוגרפיה ומשחקי וידאו או הימורים, יכולים להשפיע באותה צורה. גם התמכרויות לחומרים וגם התמכרויות להתנהגות הן הרסניות ופועלות באותו אופן. התמכרות מתרחשת כאשר אדם עוסק שוב ושוב בפעילות או צורך בחומר מכיוון שכך מפעילים את אזור התענוגות של המוח, מה שמייצר תחושת עונג חולפת. התחושה נעלמת עם השלמת הפעולה או שהשפעות התרופה מתפוגגות.  תסמינים של התמכרות שקיימים כבר זמן מה כוללים:

    • הישנות לאחר הימנעות מהחומר או ההתנהגות
    • אובססיה לסמים או הרגלים רעים
    • שימוש שנמשך למרות סיכונים ידועים

    מי שמתמכר למשהו יחפש אותו למרות ההשלכות השליליות. המוח מתחיל לשנות את עצמו בתגובה לנוכחות החומר או ההתנהגות בחשיפה ממושכת. בשל שינויים אלה, לאנשים יהיה קשה יותר ויותר להסתדר בלעדיו. אם אתם מזהים את התסמינים הללו בעצמכם או בקרובים לכם, פנו לעזרה של מכון גמילה. לפרטים נוספים ניתן ליצור קשר עם מכון הוליסטי "אחרת".

    המסע מתחיל בצעד הראשון. בוא/י נדבר.

    הצעד הראשון להחלמה מתחיל כאן

      מאמרים נוספים

      עוזרים לכם להתגבר על ההתמכרות

      מרכז גמילה מסמים הוא מרכז שמטרתו לעזור לאנשים אשר התמכרו לסמים, לעבור גמילה גופנית ונפשית מהסם. במרכזים לגמילה ישנם אנשי מקצוע שהתמחו בטיפול באנשים עם התמכרות, למדו את התחום והתמקצעו. ברוב מרכזי הגמילה גם...

      המשיכו לקרוא >
      גמילה ממריחואנה: כל השלבים

      מריחואנה היא צמח מרתפף המכיל תרכובות פעילות כמו טטרה-הידרוקנבינול (THC) וקנבינול (CBD), שמשמשים לרווחתם הרפואית והרגשית של רבים. בעל תכונות פסיכואקטיביות ורגשיות, קנאביס נהנה משימוש רחב ופופולרי בין רבים. אך עלולה להתפתח תלות פיזית...

      המשיכו לקרוא >

      אנחנו מחכים לך.

      הצעד הראשון להחלמה מתחיל כאן, מלאו פרטים ונחזור בהקדם

        קידום אתרים ובניית אתרים