המסע מתחיל בצעד הראשון. בוא/י נדבר.

הצעד הראשון להחלמה מתחיל כאן

    הפרעות אכילה והתמכרות

    הפרעות אכילה

    ההסתכלות על הפרעות האכילה בקרב אנשי מקצוע בישראל היא כאל בעיה נפשית התנהגותית.

    מנסיוני עם מספר רב של טיפולים בהפרעות אכילה כמו אכילה כפייתית, בולמיה, ואנורקסיה.

    מתוך טיפולים אלה, אני רואה יותר ויותר שהמקום הפנימי העמוק הרוחני הוא זה אשר מפעיל את הנפש ואת ההתנהגות באופן בלתי נשלט.

    גם אכילה ללא שליטה כמו אכילה כפייתית מטרתה היא למלא חללים פנימיים כמו בכל התמכרות אחרת.

    הבולמיה וגם האנורקסיה בשניהם ניתן לראות את דפוס השליטה אשר מוביל את הרעיונות החולים. כלומר בבולמיה מצד אחד אכילה בכמויות והקאת האוכל בכדי "להשיג" את השליטה על הגוף מצד אחד ומצד שני אובדן שליטה באכילה.

    באנורקסיה, אנו רואים את אותו דפוס השליטה על הגוף ואי אכילה.

    שליטה היא דרך לשלוט גם בגוף וגם בנפש ויש לזה את האפקט הרוחני והוא הפחד הפנימי הבלתי נשלט לשחרר ולהרפות, לתת לכוח אחר גדול וטוב להוביל.

    הפחד לשחרר ולסמוך קשור גם הוא בריכוז עצמי מאוד גבוה אם אני ישחרר אני המכור/ה בעל/ת הפרעת האכילה יאבד שליטה על חיי. אמונה שלילית זאת לא מודעת בכלל לאדם.

    אין מקום לאמונה ובעיקר לאמון כעיקרון רוחני חשוב מאוד.

    בניית העקרונות הרוחניים וסלילת והדרך הרוחנית וחיזוקו בהחלט יכולים לתת ריפוי ומרפא להפרעות התמכרויות לאוכל.

    מכון גמילה "אחרת" מתמחה ומגיש עזרה במקומות הקשים הללו ויכול לתת מענה נכון וטוב לסובלים מהפרעות אלה.

    מה הן הפרעות אכילה?

    הפרעת אכילה היא סדרה של הפרעות שכולן עוסקות בדפוס קיצוני ושגוי של אכילה, באכילה בלתי סדירה היכולה להתבטא בצריכה מוגזמת של מזון או מנגד בהימנעות כמעט מוחלטת ממזון. לכל סוג של הפרעת אכילה יש השפעה מסוכנת על כל תחומי החיים, על בעיות גופניות פיזיות, על בעיות נפשיות, רוחניות ועוד.

    לדעת החוקרים הפרעות אכילה מתפתחות משילוב של גורמים גנטיים, גורמים תרבותיים, חברתיים וביולוגיים ובמקרים רבים הפרעות האכילה מלוות גם בתופעות של הפרעות חרדה ודיכאון. רוב הסובלים מהפרעות באכילה הן נשים ונערות, אך קיים גם מספר לא מבוטל של נערים וגברים הסובלים גם הם מהפרעות בנושא האכילה.

    כיצד מזהים הפרעת אכילה?

    הפרעת אכילה היא הפרעה נפשית הסובבת סביב אכילה ופיצוי, דימוי גוף ותפיסה עצמית. במקרים רבים הפרעת האכילה מלווה גם בדיכאון ובחרדה.

    ספר האבחון הפסיכיאטרי קובע ארבע הפרעות נפוצות: אנורקסיה נברוזה ,בולימיה נברוזה, אכילה כפייתית והפרעות אכילה לא ספציפית.

    אנורקסיה נברוזה היא הפרעה המאובחנת בפחד אינטנסיבי מפני עלייה במשקל, חיפוש מתמיד אחרי הרזון והרעבה עצמית עד למצב של תת תזונה חמור.

    בולמיה נברוזה – היא הפרעת אכילה המאופיינת באפיזודות קבועות של התקפי אכילה ואכילת כמויות אוכל שאדם בריא אוכל במשך זמן ארוך יותר ולאחריהן התנהגויות שונות המיועדות להפחית את העלייה במשקל כמו הקאות יזומות, נטילת תרופות משלשלות ועוד.

    אכילה כפייתית מתבטאת באכילה מרובה ובלתי נשלטת הגורמת לעלייה משמעותית במשקל. אכילה כפייתית מאופיינת באכילה מהירה מאוד, אכילה ללא תחושת רעב לצד תחושות של אשמה וגועל.

    הפרעת אכילה לא ספציפית היא הימצאות של מאפיינים המעידים על הפרעת אכילה, אך ללא עמידה בקריטריונים של אחת האבחנות המוגדרות כמו למשל באנורקסיה, כל הקריטריונים המאפיינים את המחלה מופיעים, אך משקל הגוף תקין.

    מהם סימני האזהרה?

    יש לשים לב האם קיים שינוי בדפוסי האכילה כמו הימנעות קיצונית מאכילה או מנגד אכילה ללא שליטה, שינוי חד במראה הגוף, אכילה בהיצמדות לשעות קבועות, אכילה איטית והימנעות מאכילה בחברה, עיסוק כפייתי בנושא האכילה כמו קנייה, הכנת אוכל והגשה לאחרים, איסוף מתכונים, חשיבה ודיבורים מוגזמים על נושא המזון. אצל הסובלים מהפרעות בתחום האכילה כל ההערכה העצמית תלויה במראה הרזה, באכילה או באי אכילה.

    יש סימנים גופניים המעידים על הפרעות באכילה כמו חולשה, סחרחורת, התייבשות, בעיות מעיים כמו עצירות או שלשולים חריפים, נשירת שיער, כאבים בוושט, כאבי שיניים, חום נמוך, דופק איטי, הפרעות שינה, עור יבש ופצעים בפנים, בלוטות רוק נפוחות ושינויים הורמונאליים כמו הפסקת המחזור החודשי, אצל בנות, הפסקת קרי לילה, אצל בנים, ועצירת הצמיחה בגיל הבגרות.

    איך מטפלים בהפרעות אכילה?

    את הטיפול בהפרעת אכילה יש להתאים לכל מטופל באופן אישי. הטיפול כולל ייעוץ דיאטטי לשיפור התזונה, טיפול נפשי בשיטות שונות כולל שילוב בטיפול תרופתי. מטרת הטיפולים היא להשיב את המטופלים למשקל תקין, לטפל בבעיות הגופניות שנוצרו עקב הפרעות האכילה, צמצום של תסמינים נפשיים בשאיפה להחלמה מלאה ולמניעת התלקחות חוזרת של הפרעת אכילה.

    הטיפול ניתן על ידי צוות רב מקצועי הכולל פסיכולוגים, פסיכיאטריים, יועצי תזונה, רופאים ועוד מתוך התייחסות לכל המרכיבים של הפרעת אכילה, מרכיבים גופניים, מרכיבים רגשיים, מרכיבים גופניים, משפחתיים ועוד.

    לטיפול בהפרעת אכילה יש סיכויי הצלחה גבוהים. אם אתם או אחד מבני המשפחה סובל מהפרעות אכילה, צרו קשר עוד היום עם "אחרת מרכז החלמה", ככל שהתערבות הטיפולית תהיה מוקדמת יותר,כך סיכויי ההחלמה יהיו גבוהים יותר.

    העדויות שלנו

    המסע מתחיל בצעד הראשון. בוא/י נדבר.

    הצעד הראשון להחלמה מתחיל כאן

      נוספים

      טיפול משפחתי

      טיפול משפחתי נועד לבני זוג ולמשפחה אשר נמצאים במשבר. הטיפול חיוני למען פירוק מתחים ולמען שלמות המשפחה. היתרון של טיפול מגורם מקצועי חיצוני הוא בכך שהוא מגיע עם ניסיון ורואה את כל התמונה מנקודת...

      המשיכו לקרוא >
      גמילה מקנאביס

      עם התפשטות הקנביס הרפואי בישראל ובעולם, ישנה היום מגמה ליברלית לגבי השימוש הלא רפואי בסם זה. משיחות שלי עם אנשים מהשורה שהם לא אנשי מקצוע, או אנשי מקצוע מתחומי העבודה סוציאלית, קרימינולוגיה פסיכולוגיה ורפואה כמו...

      המשיכו לקרוא >
      טיפול זוגי

      ייעוץ זוגי ייעוץ זוגי נועד לטפל בבני זוג אשר חווים קשיים העלולים להתרחש עקב סיבות שהיו קיימות והן צפות ומתגברות, עקב תקלות בלתי צפויות שמזעזעות את המערכת הזוגית הקיימת ומשפיעה עליה לרעה ועוד. אחוז הגירושין...

      המשיכו לקרוא >

      אנחנו מחכים לך.

      הצעד הראשון להחלמה מתחיל כאן, מלאו פרטים ונחזור בהקדם

        קידום אתרים ובניית אתרים