המסע מתחיל בצעד הראשון. בוא/י נדבר.

הצעד הראשון להחלמה מתחיל כאן

    שתי המחלות אשר יטופלו בו זמנית – כיצד זה עובד?

    כאשר למישהו יש מחלה נפשית בנוסף לבעיית התמכרות, אומרים שיש לו תחלואה כפולה. הפרעה ותחלואה נלוות הם מונחים נוספים לאבחון כפול. שתי המחלות יטופלו בו זמנית. טיפול התנהגותי, תרופות, קבוצות תמיכה ואשפוז הם כולם אפשרויות טיפול פוטנציאליות. בכון ההוליסטי "אחרת" ניתן להתאים את הטיפול הטוב והמתאים ביותר בהתאם לאבחנה, ולטפל בתחלואה הכפולה באופן האפקטיבי והטוב ביותר.

    תחלואה כפולה זה מה?

    דיכאון, חרדה ומחלות נפש אחרות מסווגות כהפרעות בריאות הנפש. התמכרות לכל סוג של סמים או אלכוהול נחשבת להפרעת שימוש בסמים. ההשלכות המשולבות של גורמים אלה עשויות להיות חמורות יותר. בעיות התמכרות לסמים עלולות להחריף אם לא מטפלים לבריאות הנפש. ייתכן גם שבעיות בריאות הנפש עלולות להחמיר כאשר יש שימוש בסמים. התוצאה של תחלואה כפולה היא מעגל שמנציח את עצמו. התחלואה הכפולה של שתי האבחנות היא שכיחה. מחצית מאלה שיש להם בעיה נפשית סובלים גם מהפרעת שימוש בסמים.

    אילו סכנות יש אם לא מטפלים בתחלואה הכפולה?

    לא תמיד ברור מה בא קודם. אף על פי שאבחנות כפולות הן שכיחות, זה לא מוכיח סיבתיות. קיים קשר מובהק בין הפרעות שימוש בסמים לבעיות נפשיות, גם אם הפרעות שימוש בסמים אינן גורמות למחלות נפשיות. ההשפעות של הפרעות בריאות הנפש עלולות להחמיר על ידי שימוש בסמים. יתרה מכך, שימוש ארוך טווח בתרופות אלו מעלה סכנה לבעיות פסיכולוגיות:

    • לבעיות נפשיות ולשימוש בסמים עשויים להיות אותם גורמי סיכון. דוגמאות אפשריות לגורמי סיכון כאלה הן:
    • מתח וטראומה הם שני מרכיבים סביבתיים שניתן להעביר מדור לדור. גורמים אלה יכולים להעצים את ההשפעות של פגיעות קודמת לשימוש בסמים ומחלות נפש.
    • למחלות שימוש בסמים עשויות להיות שורשים לבריאות הנפש.
    • שימוש בסמים הוא מנגנון התמודדות נפוץ לסובלים ממחלות נפש. במילים אחרות, אתם פונים לסמים או אלכוהול כדי לעזור לעצמכם להתמודד עם הרגשות שלכם. התסמינים עשויים להשתפר לרגע בזמן השימוש בחומרים אלו, אך לעתים קרובות הם מחמירים עם הזמן.
    • שימוש בסמים יכול לשנות את מבנה המוח ואת תפקודו. הסיכון לפתח מחלת נפש עלול לעלות במצב כזה.

    זה יכול להיות די מאתגר לעזור למישהו שמתמודד עם מצב של תחלואה כפולה. ייתכן שאהובכם יסרבו לקבל עזרה ויעמדו על כך שאין שום בעיה. אך חשוב לפנות לערה המקצועית של מכון " אחרת". א אתם זקוקים לייעוץ והכוונה צרו קשר עוד היום.

    המסע מתחיל בצעד הראשון. בוא/י נדבר.

    הצעד הראשון להחלמה מתחיל כאן

      מאמרים נוספים

      גמילה מכדורי שינה

      גמילה מכדורי שינה: איך ניתן לעזור למכור? כשמדובר באיכות החיים וברמת האנרגיה שלנו, איכות השינה משחקת תפקיד קריטי. אך מה קורה כאשר אנו מתמכרים לכדורי השינה? התמכרות לתרופות לשינה עשויה להיות פתרון זמני, אך זה...

      המשיכו לקרוא >
      טיפול בהתמכרות למין

      טיפול בהתמכרות למין: השקפת חשיבה וגישות רפואיות ההתמכרות למין היא בעיה פסיכולוגית ורפואית חמורה שעשויה להשפיע באופן קשה על החיים היומיומיים של האדם. זו תופעה שנתפסת על ידי החברה בדרך כלל בתור תופעת בעייתית ומביאה...

      המשיכו לקרוא >
      עד המנה הבאה

      סמים "קלים"? סמים "קשים"? זה לא משנה. סם הוא סם, וההתמכרות אליו בין אם הוא נתפס כקשה או כקל גורמת לאותן תופעות ולאותן הלשכות. כל סוג סם שהוא, גורם למכור לרצות אותו עוד ועוד,...

      המשיכו לקרוא >

      אנחנו מחכים לך.

      הצעד הראשון להחלמה מתחיל כאן, מלאו פרטים ונחזור בהקדם

        קידום אתרים ובניית אתרים