המסע מתחיל בצעד הראשון. בוא/י נדבר.

הצעד הראשון להחלמה מתחיל כאן

    טיפול שליטה בכעסים

    קרה לכם פעם שנקלעתם לסיטואציה שבה אתם פשוט מתחממים על משהו או מישהו סתם כך? מגיבים באימפולסיביות ועצבנות שלא באמת צריכה להיות ברגע מסוים ומבינים את זה רק לאחר מכן? אם לא לכם – האם זה קרה למישהו קרוב אליכם? כעסים ועצבנות הם משהו שמלווה חלק גדול מהאוכלוסייה. אלה יכולים לנבוע בכל רגע נתון: החל מדברים פשוטים ושטותיים ועד שיחות, מפגשים מלחיצים ועוד. בדרך כלל, אנו נוהגים להתנהג כך בשל תפיסת העולם שלנו שגדלנו עליה כילדים וכיצד חונכנו כדי להכיר בדברים ולהתנהל אתם, החל מרגשות ועד סיטואציות שונות בחיים.

    מדוע לא כדאי לתת לזה מקום בחיינו:

    "היי, אני רוצה לשתף אתכם בכך שאני ממש כועס ועצבני כל הזמן. זה לא קורה לי כל הזמן או עם כולם, יש לי בנאדם ספציפי במשפחה שעמו אני נוהג להיכנס לוויכוחים. לא משנה מה הוא אומר לי זה יעצבן אותי. לא משנה כיצד אותו אדם יתנהג איתי – אני ישר אתעצבן, אגיב בצעקות ולפעמים אפילו אתן אגרוף בקיר ואקלל… כיצד אני יכול להימנע מכך?"

    זוהי רק דוגמה אחת מיני רבות שאנו נתקלים בהם. אנשים שיש להם נטייה לכעסים ועצבים לא רק גורמים לעצמם עוד נזק, אלא גם יכולים לפגוע במערכות היחסים שלהם עם חברי המשפחה, בני/בנות הזוג שלהם וכמובן גם עם החברים שלהם. לעתים העצבים והמריבות עשויים להתלקח במהירות ולעתים אתם מרגישים שאתם שומרים בבטן עד שזה מתפרץ החוצה בצורה אגרסיבית יותר וגורם לקרע ביחסים. אינכם רוצים להגיע לאף אחד מהמקרים הללו.

    מדוע אותם אנשים נוהגים להתעצבן כל כך מהר?

    ההתנהגות שלנו היא תוצר פסיכולוגי של דפוסי המחשבה שלנו. אותם דפוסי מחשבה שגדלנו עליהם ובנינו לאורך החיים שלנו מגיל קטן. הם אלה האחראיים להתנהגות ולהתנהלות שלנו בסיטואציות מסוימות. לעתים רבות, נרגיש שלא נוכל לשלוט בכעסים שלנו וכאילו שזה יכול להתפתח בין רגע מבלי שתהיה לכם באמת היכולת לנשום שניה ולהחליט כיצד להגיב. בעת טיפול שליטה בכעסים, אתם תצטרכו לרדת אל שורש הבעיה וכך רק לשנות את דפוסי החשיבה שלכם ובכך להשפיע על ההתנהגות האינסטינקטיבית שלכם בסיטואציות מסוימות.

    פרושים שונים שאותם אנשים עשויים להרגיש שיגרמו להם להתפרץ:

    • לחץ – הלחץ הוא אחד הגורמים הגדולים ביותר להתפרצויות ועצבים. אותם אנשים המתעצבנים מהר נוטים להיות בלחץ כל הזמן. הם מרגישים חסני אונים לרוב, מלאים במתחים ולחץ ועמוק בפנים הם גם חסרי ביטחון. לעתים, זה לא יהיה מוצדק אולם הם ירגישו את מכבש הלחץ יורד עליהם בכל זאת.
    • זלזול – אם בנאדם מרגיש שמזלזלים בו ולא מעריכים אותו מספיק הוא יכול להגיב בעצבנות ולהתפרץ על הצד השני. האם קרה לכם או לחבריכם בצבא למשל שהרגשתם שלא מעריכים אתכם מספיק עד שכבר התחלתם להתעצבן והוצאתם את זה על מישהו או משהו?
    • התעלמות – בנאדם שמתעלמים ממנו יכול לפרש את זה בעצבנות וחוסר סבלנות או לקחת את זה למקום אחר. לדוגמה: נניח שאתם מחכים בתור הקבלה בכניסה לבית המלון ופקיד הקבלה עסוק כרגע במחשב ועדיין לא מקבל אתכם. אתם יכולים להתעצבן, להיות חסרי סבלנות ולהגיב כאילו מתעלמים מכם, אולם אחרים יגיבו בשלווה ויאמרו כי אולי הוא צריך לטפל בהזמנה קודמת או לטפל בתקלה במחשב או אפילו במשימה שהמנהל שלו ביקש ממנו לפני קבלת אורחים חדשים?

    כיצד נוכל להרגיע את עצמנו לפחות באופן זמני עד שנדע לשלוט בכעסים שלנו?

    הפתרון הטוב ביותר הוא לנסות לזהות את דפוסי ההתנהגות הבעייתיים שלכם, להכיר במחשבות השליליות שלכם ולא לנסות להילחם בהם אלא לתת להם להתנדף מעצמם. תשתדלו לנשום עמוק לפני שאתם מגיבים ובכלל לסגל לעצמכם צורת שיח סבלנות ואיטית יותר ממה שאתם רגילים. שתו מים אם אתם יכולים וחשבו היטב לקראת תגובות במצבים מסוימים. אם פלטתם משהו לא במקום השתדלו להתנצל מיד כדי למזער נזקים ולומר שהתגובה נבעה מלחץ או עצבים. כמו כן, כדאי לוודא אודות סדנת שליטה בכעסים על מנת למגר את הבעיה לחלוטין.

    העדויות שלנו

    המסע מתחיל בצעד הראשון. בוא/י נדבר.

    הצעד הראשון להחלמה מתחיל כאן

      נוספים

      גמילה מסמים

      גמילה מסמים קשים או קלים סמים הם קבוצה של חומרים המשפיעים על ההתנהגות, על החשיבה ועל הבריאות ולכן הם אסורים על פי החוק. השימוש בסמים כמו הרואין, קוקאין, קריסטל מת ועוד גורמים לנזקים רבים: הם...

      המשיכו לקרוא >
      תחלואה כפולה

      גמילה במצבי התמכרות קלאסית או תחלואה כפולה תחלואה כפולה הוא מושג פסיכיאטרי הבא לתאר הפרעה נפשית שהיא שילוב בין התמכרות למחלה נפשית. הטיפול בתחלואה הכפולה מחייבת התייחסות נפרדת לכל מרכיב, להפרעה הנפשית ולטיפול בהתמכרות. שתי...

      המשיכו לקרוא >
      גמילה מהימורים

      מכון גמילה מהימורים מומלץ ההתמכרות להימורים זוהי תופעה חברתית חדשה, יחסית, שנוצרה בשל המרדף אחרי תרבות העושר וחיי הפאר המאפיינת את המאה עשרים ואחת. אומנם, זוהי אינה התמכרות לחומרים קשים כמו סמים, אלכוהול ועוד, אך...

      המשיכו לקרוא >

      אנחנו מחכים לך.

      הצעד הראשון להחלמה מתחיל כאן, מלאו פרטים ונחזור בהקדם

        קידום אתרים ובניית אתרים