המסע מתחיל בצעד הראשון. בוא/י נדבר.

הצעד הראשון להחלמה מתחיל כאן

    התמכרות ותהליך הגמילה – כל מה שחשוב לדעת

    איך אפשר לעזור לאדם אלכוהוליסט? הפתרון הוא פשוט: עודדו אותם לקבל סיוע דרך מרכז גמילה מאלכוהול. אף אלכוהוליסט לא מתאושש לחלוטין מבעיות השתייה שלו. אלכוהוליזם הוא רוצח שקט שעלול להשפיע על כל אחד, כולל אלה שנראה שיש להם הכל בחוץ – קריירה יציבה, בית ורכב, משפחה תומכת ועוד. תוכלו לקבל מידע וייעוץ מקצועי על ידי הצוות של מכון הוליסטי "אחרת" על התוכנית של טיפול בהתמכרות לאלכוהול, כולל היכולת של המכון לעזור ולהתאים את הטיפול באופן אישי גם לאנשים המתפקדים באופן תקין בחברה, מבלי לקטוע את אורח חייהם.

    מתי אלכוהוליזם הופך לחלק מהחיים?

    הכחשה היא מאפיין בולט באישיותו של המכור. הצלחה ויציבות משמשים אלכוהוליסטים כ"הוכחה" לכך שאין להם בעיה. רוב האנשים לא היו יודעים להתנהל אחרת מכיוון שהם כל כך טובים בלהסתיר את ההתמכרות המתמשכת שלהם ולמזער את השפעותיה. אך חשוב להבין כי מכור לאלכוהול לעולם לא יכול לשתות בצורה "מבוקרת". התמכרות תמיד תמצא דרך להביס את האדם הנלחם בה. יש כל כך הרבה פעמים שמישהו יכול לשתות ולהתעלם מהאחריות שלו, לסכן את בריאותו ואת חייהם של הסובבים אותו, למשל על ידי נהיגה בשכרות, ובאופן כללי לפתות את הגורל בצורה שרק אלכוהוליסטים יכולים.

    מרכז גמילה מאלכוהולטיפים לסיוע לאדם מכור

    העובדה הראשונה והעיקרית שיש להבין היא שאלכוהוליזם הוא מצב רפואי. יש כמה דברים שכדאי לדעת לפני שמציעים סיוע לאדם מכור דרך מרכז גמילה מאלכוהול:

    • התמכרות לאלכוהול אינה כשל אישי ולא כשל מוסרי. כוח רצון אינו מספיק כדי להביא להחלמה.
    • אלכוהוליזם מחמיר עם הזמן. המצב יחמיר אם הטיפול יתעכב.
    • אף פעם לא ניתן לרפא אלכוהוליזם. האדם צריך לבצע שינויים משמעותיים באורח חייו כדי לשלוט במחלה.

    כמוכן, חשוב שתהיו מודעים לסימני אזהרה של אלכוהוליזם. כמה מהסימפטומים המעידים על אלכוהוליזם הם:

    • תלות באלכוהול לצורך אינטראקציה חברתית.
    • חוסר יכולת לשלוט בשתייה. שתייה לבד או מאחורי דלתות סגורות.
    • בעיות ריכוז
    • התעלמות מחובות, וריכוז יתר רק בשתייה.

    אנשים בחייו של אלכוהוליסט נעשים כמעט תמיד תלויים, ומתאימים את השגרה ואת סדרי העדיפויות שלהם כדי שזה יתאים לאדם המכור. הם שמים את עצמם אחרונים על מנת לטפל באלכוהוליסטים, לחפות עליהם ולנקות אחריהם. הם נדבקים במחלת האלכוהוליזם וסובלים ממנה גם הם. כאשר אלכוהוליסט מוגן מההשלכות של השתייה שלו, אין לו תמריץ להתפכח. אם זה נשמע לכם מוכר, דעו כי אתם לא עוזרים לא לעצמך ולא לאדם האחר. אתם צריכים התערבות ועזרה של מרכז גמילה מאלכוהול. לעזרה מיידית צרו קשר עם מכון הוליסטי "אחרת".

    המסע מתחיל בצעד הראשון. בוא/י נדבר.

    הצעד הראשון להחלמה מתחיל כאן

      מאמרים נוספים

      איך טיפול בפוסט טראומה בצפון יכול לעזור?

      תקציר: טיפול בפוסט טראומה בצפון פוסט טראומה (PTSD) היא הפרעה נפשית הנגרמת בעקבות חשיפה לאירוע טראומטי. אנשים הסובלים מפוסט טראומה חווים זכרונות חודרניים, פחדים, רגשות שליליים והימנעות מסיטואציות המזכירות את האירוע הטראומטי. הטיפול בפוסט טראומה...

      המשיכו לקרוא >

      אנחנו מחכים לך.

      הצעד הראשון להחלמה מתחיל כאן, מלאו פרטים ונחזור בהקדם

        קידום אתרים ובניית אתרים