המסע מתחיל בצעד הראשון. בוא/י נדבר.

הצעד הראשון להחלמה מתחיל כאן

    הפוטנציאל להתמכרות וקצב התפתחות ההתמכרות ודרכי ההתמודדות

    התמכרות לסמים, היא מחלה מוחית והתנהגות כרונית המאופיינת בחיפוש ושימוש כפייתי בסמים למרות השלכות שליליות. גראס, חשיש וניקוטין הם כולם דוגמאות לסמים. אם אתם מכורים לחומר כלשהו, אתם יכולים להמשיך לצרוך אותו גם אם אתם יודעים שהוא מזיק לכם. והרבה יותר קל לעשות זאת כאשר מדובר בסמים קלים. גמילה מסמים קלים במכון הוליסטי "אחרת" מאפשר לכם להבין כי גם סמים קלים מזיקים לכם ולבני משפחתכם.

    איך מתפתחת התמכרות לסמים?

    שימוש בסמים קלים כניסוי במסגרות חברתיות עשוי להיות הצעד הראשון לקראת התמכרות עבור אנשים מסוימים. יש אנשים שמפתחים תלות בתרופות לאחר שימוש בתרופות מרשם. הפוטנציאל להתמכרות וקצב התפתחות ההתמכרות הם שניהם ספציפיים לחומר. זה עשוי להיות מאתגר יותר להימנע משימוש בסמים ככל שהצריכה שלכם עולה. גמילה מסמים קלים באופן פתאומי עלולה לגרום לתשוקות עזות יותר לרצות לצרוך את החומר ואפילו להביא למחלות פיזיות. ניתן לעבור תהליך גמילה מסמים מבוקר בעזרת מכון "אחרת" בליווי של אנשי מקצוע, קבוצות תמיכה או תוכנית טיפול מובנית.

    גמילה מסמים קלים ותסמינים להתמכרות

    • חלק מהסימנים להתמכרות לסמים כוללים:
    • רצון עז להשתמש בסם על בסיס יומי או אולי מספר פעמים ביום
    • נצרך מתשוקה בלתי נשלטת לחומר.
    • עלייה הדרגתית בדרישות מינון
    • שימוש לרעה בחומר על ידי נטילת יותר ממנה למשך זמן ארוך יותר מהמתוכנן
    • נטישה או צמצום דרסטי של פעילויות רגילות כמו תעסוקה וחברה עקב שימוש בסמים
    • סירוב להפסיק לקחת סמים למרות ההשפעות השליליות שיש להם על החיים
    • אי יכולת להימנע מצריכת סמים
    • תסמיני גמילה מסמים עם הפסקת השימוש.

    זה עשוי להיות קשה להבחין בין מצב רוח או חרדה טיפוסי לבין ההשפעות של שימוש בסמים. מכורים לעיתים קרובות דוחים את קיומה של מחלתם ומתנגדים לקבל עזרה. אדם אהוב עשוי לעודד לקבל טיפול או לחפש אותו על דעת עצמו. התערבות דורשת הכנה יסודית. בני משפחה וחברים יכולים לשלב התערבות בעזרת יועץ של הצוות המוסמך של המכון ההוליסטי "אחרת", ועל ידי ליווי מקצועי להביא את המכור לתהליך גמילה מסמים קלים והתחלה של דרך חדשה ללא שימוש בסמים. לפרטים נוספים וקבלת ייעוץ צרו קשר עם מכון "אחרת".

    המסע מתחיל בצעד הראשון. בוא/י נדבר.

    הצעד הראשון להחלמה מתחיל כאן

      מאמרים נוספים

      גמילה ממריחואנה – איך תדעו שיש בעיה?

      תלות בשימוש במריחואנה היא דבר אמיתי שמרבית מהאנשים מתמודדים איתה. איך תדעו אם אתם מכורים או משתמשים קלים? הרבה צעירים וצעירות, מבוגרים ומבוגרות מוצאים את עצמם בשלב מסוים בחייהם משתמשים במריחואנה. לפעמים זה לא...

      המשיכו לקרוא >

      אנחנו מחכים לך.

      הצעד הראשון להחלמה מתחיל כאן, מלאו פרטים ונחזור בהקדם

        קידום אתרים ובניית אתרים