המסע מתחיל בצעד הראשון. בוא/י נדבר.

הצעד הראשון להחלמה מתחיל כאן

    גמילה מהסמים – בעיה פיזית, נפשית ורוחנית

    התמכרות לסמים הינה התמכרות אשר גורמות נזקים פיזיים ונפשיים קיצוניים. התמכרות זו הורסת את בריאותו של האדם, את חייו ושל משפחתו. ישנם שני סוגים של סמים: סמים קלים כגון עישון של קנאביס וכדומה, וסמים קשים, למשל, קוקאין, והרואין. על מנת לטפל בהתמכרות זו, ניתן להגיע למרכזי גמילה הפתוחים ברחבי הארץ, ולקבל טיפול מאנשי מקצוע כמו פסיכולוגים, רופאים או עובדי סוציאליים. תהליך הגמילה הינו ארוך, עם דרגות וקצב מיוחד המתאימים לצרכים של המטופלים.

    מה הגורמים להתמכרות לשם? ולאלו תסמינים גורמים הסמים?

    ישנם גורמים רבים הנגרמת התמכרות לסם, וניתן לחלק אותם לשתי קטגוריות שונות:

    הגורם המשמעותי הראשון הינו הסביבה החברתית, המשפחתית וכדומה. מסתבר שאנשים אשר הכירו חברים מכורים לסמים, התחילו גם להשתמש בהם ועל הדרך התמכרו אף הם. השפעה ולחץ חברתי יכולים לפעמים לגרום לאנשים לעשות מעשים אשר לא היו עושים אילו היו לבד.

    הגורם השני הינו גנטי. ילדים הנולדים להורים מכורים לסמים לא בהכרח ישתמשו בסמים בעצמם. אך, חשוב לדעת הנטייה להתמכרות הינה מרכיב תורשתי, כך שילדים אלו נמצאים בסיכון גבוה יותר להתמכרות.

    התמכרות לסמים גורמת לתסמינים רבים, אך הם יכולים להיות מאוד שונים אם מדובר על סמים קשים או קלים. התמכרות לעישון מריחואנה גורמת לתסמינים שונים מהתמכרות להרואין, למשל. אך ישנם כמה תסמנים המשותפים לכל סוגי התמכרות לסמים:

    1.משתמשים רבים אשר מתמכרים לסם חוו בעבר כישלון להפסקת שימוש הסם. על מנת לעבור גמילה מסמים, מומלץ מאוד להגיע למרכזי גמילה, מכיוון שפעולה זו הינה קשה וארוכה, וניתן להיעזר באנשי מקצוע המטפלים בבעיות פיזיות ובעיות נפשיות.

    2.אנשים אשר תלויים בסמים, מבזבזים כסף רב על מנת לקנות את החומר אשר הם זקוקים לו. לתוצאה מכך, הם נכנסים ומכנסים את משפחותיהם למצב כלכלי חמור.

    3.התמכרות לסמים מתבטאת בהרגשה של תלותיות בחומר אשר זקוקים לו באופן מידיי, יום אחרי יום, ובמקרים רבים כמה פעמים ביום.

    4.המכור משקיע את מרבית זמנו בלחפש ולהשיג סמים בכל מקום אפשרי, זה בהחלט השימוש זמני העיקרי עבור משתמשים רבים.

    בעיות פיזיות

    התמכרות לסמים גורמת לבעיות רבות, ואחת מהן הינה בעיות פיזיות ונזקים באיברים של גוף האדם. במערכת העיכול הסם גורם לעצירות ולכאבים בבטן הימנית העליונה. הסמים גם משפיעים על מערכת ההפרשה, כלומר עצירות במתן שתן, ומשפיע על מערכת הדם בגלל הירידה של לחץ הדם. בנוסף לכך, התמכרות לסמים משפיעה לרעה על מערכת המין ומערכת הפרשה הפנימית (הורמונלית).

    סמים רבים גורמים בעיות אחרות כגון קוצר נשימה, תחושת הפורייה, הזעה, חוסר תאבון וכו'. בזמן של שימוש הסם, התחושה הינו של כוח, ומאבדים תחושות של דאגות או פחד. באופן כללי, הסם פוגע במערכת חיסונים, והמשתמש חושף את עצמו לזיהומים ומחלות היכולות להיות חמורות ומסוכנות.

    בעיות נפשיות רוחניות ומנטליות

    התמכרות לסמים גורמת לבעיות נפשיות המתבטאות בדרך כלל בתחושות, כגון הראיה והמישוש. המשתמש רואה חפצים בצורה אחרת, בצבעים עזים יותר מבדרך כלל. סמים רבים משפיעים גם על המנטליות של האדם. הם פוגעים ביכולת התפקוד השכלי וביכולת החשיבות של המשתמש. ההתמכרות יכולה להשפיע לרעה על קבלת החלטות בחיים, לגרום לבעיות זיכרון, בעיות בתקשורת בין אנשים וחוסר שליטה עצמית. ולסיום, התמכרות לסמים גם משפיעה על הרוחניות של המשתמש. ברוב המקרים, הסם מרתק אותו מכל דבר, מהמשפחה, מהמקום תעסוקה, וגם מהדת או מחלק הרוחני של האדם. התמכרות לסמים הינה תופעה לא פשוטה, שחשוב לטפל בה מידית.

    העדויות שלנו

    המסע מתחיל בצעד הראשון. בוא/י נדבר.

    הצעד הראשון להחלמה מתחיל כאן

      מאמרים נוספים

      טיפול בהתמכרות למין

      טיפול בהתמכרות למין: השקפת חשיבה וגישות רפואיות ההתמכרות למין היא בעיה פסיכולוגית ורפואית חמורה שעשויה להשפיע באופן קשה על החיים היומיומיים של האדם. זו תופעה שנתפסת על ידי החברה בדרך כלל בתור תופעת בעייתית ומביאה...

      המשיכו לקרוא >

      אנחנו מחכים לך.

      הצעד הראשון להחלמה מתחיל כאן, מלאו פרטים ונחזור בהקדם

        קידום אתרים ובניית אתרים